Zeměpis 6

j.polej@zsvporici.cz

 

18.06

Dobrý den,
ve škole jsme probrali zemědělskou výrobu ( uč. str. 88.-89.)
Přečíst, napsat Shrnutí (89.) a udělat výpisky Rostlinná výroba a Živočišná výroba
 
 
11.6.
Dobrý den,
informace pro ty, co zůstali doma.
uč. str.86-87
Voda - nezbytná součást života
Přečíst, zapsat nadpis + shrnutí(87.),
poslat
 
 
 
 
 

3.6.

Dobrý den,

Protože příští týden v pondělí bych se s většinou z vás měl vidět osobně, doporučuji kontrolu sešitu. Jestli máte všechno dopsané.

V pondělí si vyberu vaše sešity a podívám se jak jste si je vedli. Pokud nepřijdete, uvítal bych, kdyby jste mi je po někom poslali.


 

Dnešek bude opakovací. Dostanete 10 otázek z období, kdy jste byli doma.


 

1, Vyjmenuj tři přírodní oblasti tropického pásu.

2, Co je to velká pětka a do které oblasti tropického pásu patří?

3, Do které oblasti (společně) patří tyto pojmy: oáza, velbloud, duna, fata morgána

4, Do které oblasti (společně) patří tyto pojmy: patrovitost lesa, papoušek, časté deště, hustá vegetace

5, Napiš tři druhy přírodních katastrof

6, Napiš tři nejlidnatější země světa

7, Ke státům přiřaď světadíl: Kanada, Brazílie, Japonsko, Egypt

8, Co je to buddhismus, judaismus, hinduismus? Napiš společnou odpověď.

9, Které jsou základní lidské rasy?

10, Napiš pět nejrozšířenějších jazyků na světě.


 

To je všechno, ofotit a poslat.

26.5

Dobrý den,

Dneska se zaměříme na velká města, ale nejdříve zopakujeme co jsme už probírali.

Opakování:

1, Napiš jakými jazyky se hovoří v : Brazílii, Kanadě, Argentině, , Mexiku, Rakousku, Indii a Alžírsko

Vyber ze světových jazyků: španělština, portugalština, angličtina, němčina a francouzština ( jazyky se mohou opakovat)

použij atlas nebo wikipedii


 

Nová látka: (uč. Str. 82)

Nadpis: Život ve městech

Přečti si poslední odstavec na stránce 82 a napiš co je to velkoměsto a slum.

Podívej se na video o slamu.

 

Co jsi napsal ofoť a pošli


  

19. 5.

Dobrý den,

Dneska ještě zůstaneme u obyvatelstva. Nejdříve se podívejte na nejtěžší jazyky na světě. 

 

Video vás seznámí s jazyky, které se nejhůře dají naučit. Video si zapnete zde.

 

Napište si:

Světová náboženství

Mezi nejrozšířenější náboženství světa patří:

křesťanství – Evropa, Amerika , hinduismus - Indie, buddhismus – Čína, Japonsko, islám – Severní Afrika,

judaismus – Izrael, Evropa, taoismus – Čína, šintoismus - Japonsko

Náboženství má velký význam pro většinu obyvatelstva světa. Česká republika patří mezi státy s nejmenším počtem věřících obyvatel.

Nakresli  symboly. které jsou zde


 

To je vše, ofotit a poslat.

 

13.5.


 

Dobrý den,

 

dnes budeme pokračovat v obyvatelstvu.(uč. str. 78-79)

 

Lidé se dělí na tři základní rasy (bílá, černá a rudá) a další pak mohou být míšenci těchto ras. 

 

Napiš:

 

Základní lidské rasy

 

bílá rasa je převážně v Evropě a Severní Americe

černá rasa v Africe

žlutá rasa v Asii a Jižní Americe (společný znak jsou šikmé oči)

 

Ke každé rase mi napiš 3-5 států. Podívej se na mapku v učebnici na str.78 dole

 

 

 

Hlavní jazykové skupiny

 

Podívej se  na mapu hlavních jazykových skupin zde a opiš je všechny do sešitu (tabulka na mapě dole)

u pěti z nich dopiš světadíl, ve kterém se daným jazykem hovoří.

 

Ofotit sešit a poslat.

 
 
 

5.5.

Týden je za námi a je tady zeměpis.

Na začátek bych se opět podíval, jak pracujete.

Výsledná známka na vysvědčení bude určitě ovlivněná jak známkou za první pololetí, známkami z února a března, tak i tím, jak pracujete doma.

Známku za první pololetí znáte, tak vaši práci bych předběžně ohodnotil teď. Hlavně se zaměřím na to, jak odevzdáváte úkoly. Zatím použiji znaménka + nebo -. Pokud máte znaménko -, znamená to, že vaše práce by měla být lepší a chtělo by to zabrat.


 

Bittnerová -

Bubeníčková +

Dostál +

Hosnedlová +

Hrodek +

Hylská -

Janatová +

Jeništa +

Jílková +

Kebortová +

 

Keizlar -

Kociánová -

Köhler +

Kuncová -

Machatý +

 

Mokrý +

Pavlíček +

Procházková +

Sauljak +

Šorfa -

 

 

Veigrtová +

Verner +

Vítek -

Vlček +

Včková +

Vostřez -

Zídková +

 

Pokud má někdo mínus a neví jak si to opravit, klidně mi můžete napsat a domluvíme se co by bylo potřeba.

 

Poslední úkol (světadíly) ještě neodevzdal(a): Bittnerová, Hosnedlová, Hylská, Janatová, Kociánová, Kuncová, Šorfa, Zídková

Tak na tom zapracujte, ať toho pak nemáte mnoho.

Kdo má vše v pořádku, může se podívat na video o výbuchu sopky v USA. Video je zde .


 

Za týden se opět uvidíme a to vám už zase zadám práci.

To je vše.

 

29.4.
 

Zdravím všechny,

týden je zase za námi a je tady zeměpis.

Někteří z vás mi ještě neposlali minulý úkol. Podívejte se do minulého opakování a napište mi pojmy.

Opakování:

Minule jsme začali novou látku. Obyvatelstvo. Máte napsané státy, které mají nejvíce obyvatel a víte, co je to hustota obyvatel.

V učebnici na str. 76 máte mapu světa. Ke každému světadílu (Evropa, Asie, Severní Amerika, Jižní Amerika, Afrika, Austrálie) napiš dva státy, které patří k největším (rozlohou). Austrálie má pouze jeden stát.


 

Odpověď mi pošli, i když to nebude úplně všechno.


 

Nová látka :

Lidé v ohrožení (uč.str.68-69)

Přečti si text v učebnici

Napiš:

1, Shrnutí na str. 69

2, Povodně doprovázejí další jevy:…… (najdi v učebnici na str. 68)

3, Ochrana proti povodním …….(uč. Str. 69 nahoře)

4, Silné zemětřesení je nebezpečné tak, že : ………………. (str. 69)

5, Tropické cyklóny jsou: …………….(str.69 modrý pruh vpravo)

 

To je všechno, držte se a buďte fit.

 

21.4.

 

Zdravím šesťáky,

 

Začnu opět pohledem na to, jak pracujete.  Pokud bych hodnotil vaši práci celkově, tak většina z vás pracuje a plní úkoly. 

Na druhou stranu ale musím napsat, že poslední úkol ( podzemnice olejná, vybrat zvířata savany a zvířata tropického lesa) neodevzdalo ještě 10 z vás, tak zaberte !!

 

Jenom upozorňuji, aby jste všechno psali do školního sešitu. Určitě si ho zkontroluji, i kdyby to mělo být až v září. Pracovat a nevyhazovat !!!!!!!!!!

 

 

Opakování:

 

Opakování bude zaměřené na celou tropickou oblast (pouště, savany a tropické lesy)

 

Piš pod sebe:

 

lev, papoušek, oáza, vysoká tráva, velké rozdíly teplot během dne a noci, patrovitost lesa, slon, fata morgána, pravidelný déšť, podzemnice olejná

 

 

ke každému pojmu napiš do jaké oblasti patří (poušť, savany, trop. les) + vysvětlit pojem ( např. u slona nemusíš :) )

 

opakování poslat emailem (nejlépe ofotit sešit)

 

 

 

Nová látka:

 

Lidé na Zemi - nadpis do sešitu (uč. Str. 76)

 

Přečíst text v učebnici:

 

1, Najdi na wikipedii současný počet obyvatel na Zemi (použij pojem „světová populace“) a zapiš do sešitu,

porovnej údaj s učebnicí

 

2, Napiš nejlidnatější země světa + doplň k nim počet obyvatel (text v učebnici)

 

3, Najdi na wikipedii počet států světa, je to číslo větší než 200, zapiš do sešitu

 

4, Napiš co je to hustota obyvatel a hodnotu v ČR (učebnice)

 

 

To je všechno, nezapomeňte poslat opakování (jeden pojem možná budete muset hledat)


   

16.4.

 

Zdravím po týdnu

 

Pokud se podívám na přehled odevzdaných úkolů, tak bych byl rád kdyby se to zlepšilo. Zatím máte za sebou tři úkoly.

 

Polepšit by se měl(a): Pavel, Matyáš, Eliška, Nicolas, Vašek, Vráťa a Patrik. Úkoly to nejsou těžký, tak zaberte.

 

Naopak 1OO% mají: Daniela, Simona, Linda ( ta se nám probudila, tak snad už to bude ok), David, Zuzana, Magdaléna, Adam, Tereza, Sofie, Karolína, Dominik, Kateřina, Karin, Patrik, Lucka.

 

Vždycky mě potěší, když zpracovaný úkol je doplněný něčím navíc, na co jste  přišli sami. 

 

 

Opakování (Savany)

1, Typickou plodinou savan je podzemnice olejná, napiš jak ji u nás říkáme a jak se využívá.

2, Vyber zvířata, která žijí v savanách: Medvěd, lev, srnka, žirafa, rys, slon, sob, hroch, antilopa, velbloud, nosorožec

    odpověď mi pošli emailem

 

 

 

Nová látka: Nadpis Tropický les (uč. Str. 64 -65)

 

1, Opiš shrnutí na str. 65

2, V kterých oblastech na Zemi se nacházejí tropické lesy (s. 64 nahoře– oblast je pojmenovaná podle hlavní rovnoběžky)

3, Patrovitost tropického lesa – popiš a nakresli tři patra tropického lesa (s.64 dole)

4, Která zvířata žijí v tropickém lese? Napiš alespoň 10 zvířat ( učebnice + internet) – velká i malá zvířata

    odpověď mi pošli emailem

 

5, Co je nejlepším způsobem dopravy v tropickém lese? Napiš.

 

 

To je pro dnešek vše, odpovědi můžete ofotit a poslat.

 

 

 

 
 
 
8.4.
 
Tady je zeměpis :)
 
Jsem rád, že většina z vás doma pracuje a je se mnou v kontaktu. Ještě mi došly nějaké prezentace. Zatím mi přišlo pouze 12 úkolů(!), kde jste měli napsat pouště a světadíly. Zadání máte dole. Kdo neodeslal, tak ať to napraví.
 
Asi většina z vás už viděla rozvrh hodin, kde náš zeměpis by měl být ve středu, tak se toho budeme držet.
 
Opakování (napiš do sešitu)
Napiš pod sebe: suchá oblast, oblast kde hodně prší, oblast kde prší jenom občas a přiřaď k nim tropická oblast,  deštný les,  pouště, savany
 
Pouště:
Popiš jak vypadá poušť: (písek a kameny nebo lesy, velké rozdíly teplot nebo stejná teplota během dne a noci, ...............) podívej se na zápis v sešitě doplň další charakteristiku
 
 
Nová látka:
Nadpis: Savany (uč. str 62.-63.)
Přečti článek na str.62-63.
Napiš shrnutí na str. 63
Najdi v textu co je to monzun a napiš si do sešitu.(Čím se projevuje v období dešťů)
Napiš zvířata a rostliny savan.
Najdi na internetu co je to "Velká pětka v ZOO"
Nakresli jedno zvíře z Velké pětky.
 
 
Pošli mi zvířata Velké pětky emailem. Můžeš ofotit sešit. Odeslat včas!
 
To je vše. Mějte se hezky.
 
Nezapomeňte se taky hýbat, ať doma nezlenivíte. :)
 
 
 
 
1.4.
 
Děkuji za zaslání prezentací. Většinou byly pěkné, je vidět, že na to máte čas.
Prezentaci jsem ještě neobdržel od: Lindy, Terezy, Majdy, Sofie, Matyáše, Elišky, Vaška, Vráti, Lucky, Patrika  Vo.,.
 
Byl bych rád, aby mě všichni informovali o tom, jak pracují. I kdyby jim to nešlo.
 
Nová látka:   

 

Napiš do sešitu:

Větší nadpis: Tropická oblast

Pod to napište: Tropická oblast se dělí na tři oblasti: pouště, savany a tropické lesy. Jednotlivé oblasti mají rozdílné množství srážek.

 

Menší nadpis: Pouště

číst článek v učebnici na straně 60-61

1, Opiš shrnutí na str. 61

2, Napiš pojem Oáza a vysvětli co to je a co se tam pěstuje

3, Na str. 61 nahoře najdi jak se mění teploty během dne a noci, napiš do sešitu

4, Zvířata a rostliny v poušti: udělej výpisky

5, Nakresli obrázek, který je typický pro pouště (velbloud, kaktus, …)

 

6, Najdi v atlasu nebo na internetu 5 pouští. U každé napiš na kterém je světadíle (ať nejsou všechny na stejném). Odpověď mi pošli emailem jako normální text.

 
To je vše :)
 
 
 
 
25.3.
 
Opakování

Vytvořte prezentaci na Stepi nebo Subtropy (stručný popis oblasti, rostlinstvo, zvířata, poloha na Zemi) asi 6 stránek a pošlete mi to na: j.polej@zsvporici.cz
 
 
20.3.
Opakování předchozího učiva: Napiš do sešitu opakování a srozumitelně odpověz na otázky. (zadání i odpověď)
 
Co tvoří povrch stepí? (Co tam roste?). Jsou v oblastí stepí stromy nebo dokonce lesy?  Jaké půdy vznikají ve stepích a jsou úrodné? Pokud nevíš, podívej se do učebnice.
 
Nová látka  je Krajina olivových hájů. str.58-59
Nadpis do sešitu: Subtropy
Přečíst text a opsat shrnutí str. 59
Napiš "Oblast středomoří " a vypiš evropské státy, které leží u Středozemního moře. (atlas, mapy na počítači)
Napiš "Tvrdolistý les" a vypiš co je typické pro tento druh lesa. (učebnice)
"Subtropické ovoce" vypsat jednotlivé druhy (učebnice)
"Korek" str.59 vpravo nahoře, modrý pruh, opsat
 
Najdi si na www, jak vypadá subtr. ovoce na stromech.
 
 
 
17.3.
Opakování "Vzhůru do lesů" (uč. str 54-55).
Všichni ať mají v sešitě nadpis "Lesy mírného pásu". Napsat "Shrnutí" na str. 55. Napsat co je to "Tajga" a vypsat zvířata. Vybrat si zvíře a nakreslit.
 
O krajině slavných indiánských časů (str. 56-57)
Přečíst text. Nadpis "Stepi". Opsat "Shrnutí" (57). Napsat co to jsou prérie a pampy. Dále napsat bizoni (text s. 56 a 57 vpravo nahoře modrý pruh).